تکنیکها و روشهای مختلف در ساخت لینکها برای یک وب سایت طی مدت انقلاب موتورهای جستجو تکامل یافته است.
چیزی که مشخص است این است که با گسترش و پیشرفت تکنولوژیهای جستجو، به همان مقدار هم رقابت در این زمینه زیادتر شده است.
این رقابتها باعث ایجاد بسیاری از تاکتیکها و تکنیکهای خلاقانه و پیشرفته در ساخت لینکها شده است.

لینکها، یکی از بزرگترین تغییرات هستند.
این مورد ثابت شده است که لینکها دیگر یک بخش معمولی از سئو نیستند.
توانایی لینکها در محبوب کردن، کسب اعتبار و بازدید کنندههای بیشتر میباشد.
در ادامه به بعضی از مهمترین ویژگیهای لینکها اشاره میکنیم.

مهترین ویژگی های لینک ها
1- لینک سازی یا Link Building یک ابزار کارآمد برای نام تجاری (برند) شما خواهد بود.
2- لینکهایی که بتوانند مقدار قابلتوجهی از بازدید کنندههای مرتبط یا به اصطلاح Relevant Visitors را به ارمغان بیاورند از ارزش بالایی برخوردار هستند.
3- لینکها به صورت مستقیم بر روی رتبهبندیهای موتورهای جستجو تأثیر میگذارند،
همچنین به سایتهای مختلف این امکان را میدهند تا بتوانند اهداف مورد نظر مشتریان یا بازدیدکنندههایشان را متوجه شده و روی آنها برنامهریزی کنند.
در واقع لینکها و آمارهای استقبال از آنها خواستههای بازدید کنندهها و مشتریان شما را مشخص کرده و به اطلاعتان میرسانند.
9 روش آسان برای لینک سازی هدفمند
به دیگران لینک دهید
سعی کنید به سایتهای دیگران (به ویژه سایتهای دارای اعتبار) لینک بدهید یا به کار و فعالیت دیگران اشاره کنید.
به ویژه کسانی که در زمینه کاری شما فعالیت میکنند. لینک دادن و یا اشاره به این سایتها میتواند قابلیت لینک دهی سایت شما را بالا ببرد و سایت شما را به عنوان مرجعی معتبر و مطمئن معرفی کند.
توجه به نکات زیر میتواند راهنمای مناسبی برای پیشرفت در این مورد باشد:
از دنبالک (Trackbacks) استفاده کنید: ترک بکها در واقع سیگنالها و روشهایی برای دریافت ترافیک پس از ارسال آنها میباشند.
زمانی که شما بر روی لینکهای ورودی خود کار کنید، اگر آن را مطابق با استانداردها ایجاد کرده باشید و به منابع معتبر لینک داده باشید،
اطلاعات ارسالی شما به شکلی دیگر برای سایت شما برگشته میشوند و این یعنی ترافیک بیشتر و در نتیجه بازدید بیشتر و رتبه بهتر برای شما.
موتورهای جستجو از ترک بکها به عنوان علائم مطمئن استفاده میکنند.
از لینکهای شبکههای اجتماعی استفاده کنید: خیلیها پیشبینی میکنند که لینکهای شبکههای اجتماعی یا Social Links آینده ساختار لینکها هستند.
کسانی که مطالبشان را منتشر میکنند مایل هستند تا مطلب خود را به اشتراک بگذارند.
مخصوصاً اگر این مطالب دارای ارزش بالایی بوده و زحمت زیادی برای نگارش آنها کشیده شده است.
با مردم (کاربران و یا وب سایتهای همکار) در ارتباط باشید
ایجاد ارتباط، یکی از حیاتیترین اصولی است که در تجارت امروزی باید رعایت شود.
چرا که هر نوع تجارتی با گفتگو و صحبت شروع میشود. پس تأثیر اولیه و پیشزمینه این صحبت باید فراهمشده باشد.
از طرف دیگر، در تجارت آنلاین، شرایط میتواند بهتر باشد.
اینترنت ارتباطات مردم را آسانتر کرده است.
شما میتوانید از این مزیت تمام استفاده را ببرید.
میتوانید با دیگر وب سایتهای مشابه یا همکار صحبت کرده، مشورت بگیرید و از ایدههای مختلف آنها درس بگیرید.
راههای زیادی در اینترنت برای ایجاد ارتباط با کاربران و جلب اعتماد آنها وجود دارد.
به گروهها و انجمن های فعال در زمینه کاری خودتان بپیوندید
در دهه اخیر اینترنت پیشرفت بسیار زیادی داشته و میتوان گفت که هیچ صنعت و برندی نیست که جایی در وب نداشته باشد،
همین موضوع باعث می شود تا علاقهمندان به این صنعتها و برندها بتوانند در آنها به مشارکت و گفتگو با یکدیگر بپردازند.
وجود چنین مکانی برای حضور پررنگ هواداران، مشتریان، بازدید کنندگان عادی و حتی همکاران شما باعث میشود تا نام برند تجاری شما بر سر زبانها بی افتد.
بنابراین این محبوبیت رو به افزایش بدون شک موقعیتهای مناسبی برای تبدیل سایت شما به یک سایت لینک پذیر فراهم میکند.
شما می توانید با عضویت و فعالیت پیوسته در انجمن های مرتبط با صنعت خودتان به یک سایت محبوب تبدیل شوید.
10 نکته برای افزایش محبوبیت در شبکههای اجتماعی
مطالب خود را به جز سایت خودتان در سایتهای محبوب و لینک پذیر منتشر کنید
خیلی از وب سایتهای معروف و پربازدید بزرگ وجود دارند که میتوانید در آنها مطلب انتشار دهید.
برای این کار ابتدا باید زمینه کاری خود را به خوبی بررسی کرده و ببینید چه مراجع معتبری در این زمینه فعالیت میکنند.
سپس مطالب با کیفیت خود را همراه با لینک منبع خودتان در این سایتها منتشر کنید.
اغلب، این سایتها بخشی با عنوان بلاگ برای انتشار مقالهها در نظر میگیرند و اگر شما موفق شوید با مذاکره پستی به عنوان مهمان با لینک منبع خودتان در آنجا قرار دهید،
این انتشار مطالب هم برای شما و هم برای این سایتها نیز مفید خواهد بود چرا که بار علمی آنها را افزایش خواهد داد.
برای مطالب سایتتان هدفهای جدید تعیین کنید و آنها را دوباره بازبینی کنید
مطالب سایت خود را مطابق با استانداردهای جدید لینک دهی بهروز کنید و آنها را بازبینی کنید.
همچنین سعی کنید مطالب سایت خود را در فرمتهای جدید، یعنی به شکلهای مختلف معرفی و عرضه کنید.
هدف شما از این کار نباید صرفاً کپی کردن کل مطلب باشد، بلکه محتوای مطالبتان را به کمک سایتهای مختلف و ابزارهای گوناگون به اشکال متعدد تغییر حالت دهید تا با این کار لینکهای بسیار بیشتری جذب کنید.
ویدئوها و مطالب سایتهای معتبر در زمینه کاری خودتان را نقلقول کنید
بسیاری از متخصصان از صنایع مختلف، از ویدئوها (ویدئوهای تبلیغاتی، ویدئوهای معرفی محصولات و آموزش های تخصصی ، ویدئوهای آموزشی عمومی و …) جهت ایجاد ارتباط و پیامهای برندشان استفاده میکنند.
مشارکتهای مطالب (محتوا) بهطور منظم و مرتبط
مشارکت در تولید مطالب به صورت منظم در سایتهایی که در زمینه کاری شما هستند
معمولا نتیجه بهتری از این که لینک مطلب خود را در هزاران وبلاگ معمولی و متوسط به صورت وبلاگ نویسی مهمان یا Guest Blogging قرار دهید خواهد داشت.
صفحات پروفایل در شبکه های اجتماعی
صفحات پروفایل حاوی مقداری کم و مختصر از اطلاعات مربوط به مشخصات شخصی شما و وبلاگ یا وب سایت شما میباشد.
استفاده از صفحات پروفایل برای جذب لینک به سایت شما راه مناسبی است.
صفحات پروفایل اگرچه در ظاهر ساده و بیآلایش هستند اما اگر بتوانید آنها را در مقابل دیدگان قرار دهید، بازدید خوبی کسب خواهید کرد.
معمولاً برای ارزش بخشیدن به یک صفحه پروفایل سعی به افزایش و تقویت ارزش لینک اصلی آن میکنند.
3 نکته مهم در ایجاد محتوای جذاب
یک سایت خواندنی و جذاب بسازید
شاید راحتترین و مطمئنترین راه برای تبدیلشدن به یک مرجع برای لینکهای ورودی و خارجی این است که به یک سایت خواندنی تبدیل شوید.
مخصوصاً اگر صاحبان سایتهای همکار نیز به خواندن مقالات و مطالب شما علاقه نشان دهند.
امیدوارم این مقاله هم برات مفید بوده باشه دوست من