اینترنت رسانه ای بسیار بزرگ است که به کمک آن همه می توانند هر تصویری که از خودشان می خواهند در ذهن مردم و مخاطبان ایجاد کنند.
در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که چند سال دارید،
اصلا مهم نیست که چقدر سرمایه دارید، در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره خاکی زندگی می کنید.
کارآفرینی که ایده خوبی دارد و محصولات یا خدماتی ارائه می کند که برای مخاطبان هدف جذاب باشد، یکی از دلایل موفقیت در کسب و کار خود را رقم زده است.
اما همین برای موفقیت در کسب و کار اینترنتی یا هر کسب و کاری کافی نیست.
چرا بعضی کسب و کارهای اینترنتی موفق هستند و بعضی ها نه؟
در مقاله جدید پروتکنیک ، به ۲۱ رمز موفقیت کسب و کار اینترنتی یا هر کسب و کار می پردازیم.
اطلاع از این ۲۱ رمز موفقیت و عمل به آنها، موجب موفقیت کسب و کار شما شده و به رشد و تعالی کسب و کار تان کمک می کند.
۱- اهداف کسب و کار خود را تعریف کنید. تعریف اهداف کسب و کار تان بسیار مهم است.
در کسب و کارتان کدامیک از اهداف زیر را دنبال می کنید؟
فروش بالا و سود سرشار کوتاه مدت یا فروش کم با قیمت بالا
آرامش در کسب و کار و سودی تضمین شده (یکی از اهداف راه اندازی کسب و کار اینترنتی ، ایجاد آرامش و رسیدن به استقلال مالی و زمانی است.
چنانچه کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید و آرامش ندارید و یا به استقلال مالی و زمانی نرسیده اید، پس باید ببینید کجای کارتان اشتباه است.)
ایجاد یک برند (برندسازی) و یا کارآفرینی
۲- قانون علت و معلول را فراموش نکنید. هر چیزی بنا به دلیل یا دلایلی رخ می دهد و اگر شما در کسب و کارتان پیشرفت نمی کنید، پس پسرفت می کنید!
۳- اگر کسب و کار اینترنتی خود یا هر کسب و کاری را راه اندازی کرده اید و موفق نبوده اید، علت آن بیشتر از همه، درونی است که تاثیرگذارتر از دلایل خارجی و شرایط بیرونی و محیطی است.
مسئولیت کارهای خود را بپذیرید و ابتدا تغییر را از خودتان شروع کنید.
۴- تفکر استراتژیک و راهبردی داشته باشید.
وقتی کسب و کار اینترنتی یا برنامه هایتان دچار تغییر می شوند، ذهن خلاق داشته باشید و با موقعیت شناسی و انعطاف پذیری، کسب و کار خود را به پیش ببرید.
۵- برای شروع یک کسب و کار اینترنتی یا هر کسب و کاری، بیشتر به علایق تان توجه کنید تا به سوددهی و پتانسیل کسب درآمد ایده ها.
اگر به کار یا ایده ای علاقه داشته باشید، آن را ادامه خواهید داد و در غیر اینصورت، حتی در صورت پتانسیل کسب درآمد بالای هر ایده ای، وقتی با مشکلات و موانع روبرو می شوید، دست از کار و تلاش برخواهید داشت و به یکی دیگر از مرداب های کسب و کار اینترنتی تبدیل خواهید شد.
۶- در مورد شرایط کسب و کار ، رقبا و مشتریان تان و همچنین وجه تمایز محصولات و خدمات تان با رقبا تحقیق کنید.
مشتری چرا باید محصولات یا خدمات شما را نسبت به رقبایتان بخرد؟
۷- اهداف بلندمدت (بیش از یکسال) و کوتاه مدت (بین شش ماه تا یکسال) کسب و کار تان را مشخص کنید.
اهداف شما باید بزرگ اما قابل دسترس باشد. برای اهداف بلندمدت، به چشم انداز کسب و کار و انگیزه های فعالیت خود توجه کنید.
۸- همیشه با انگیزه باشید و از افراد با انگیزه در کسب و کار خود کمک بگیرید تا هر غیرممکنی را ممکن سازید.
۹- کارهای خود را اولویت بندی کنید و بر فعالیت های اصلی تمرکز داشته باشید
نه اینکه از یک شاخه به شاخه دیگر بپرید.
۱۰- از تغییر نترسید. قدرت تصمیم گیری در لحظات حساس را داشته باشید،
حتی در مورد خودتان!
۱۱- به خود و کارکنان و مشتریان تان پاداش دهید. در صورت دستیابی به موفقیت در هر مرحله از کسب و کار تان، حتی موفقیت های کوچک، به خودتان و دیگران پاداش دهید.
۱۲- یک مدیر خوب باید کارکنان خوب، منابع انسانی خلاق و با انگیزه استخدام کند و به آنها آموزش دهد.
مدیر خوب فقط باید کارکنان خود را از دور کنترل کند و آنها را متوجه حضور و پیگری های خود نماید اما از دخالت در کارها و مسائل کوچک خودداری ورزد.
۱۳- روی تولید محصولات یا ارائه خدماتی کار کنید که نیاز آن در طیف وسیعی از جامعه باشد،
نیازهایی که هنوز محصول یا خدماتی برای آنها ایجاد نشده.
۱۴- صبور باشید و منتظر اتفاق های خارق العاده (به خصوص در ابتدای کسب و کارتان) نباشید.
به اهداف تان فکر کنید و گام به گام پیش بروید.
۱۵- یک مشاور یا مربی خوب برای راهنمایی در مورد کسب و کار تان داشته باشید.
مشاور و مربی ای که کارآموزده بوده و با تکیه بر تجربه و تحقیق و آنالیز بازار، راه حل های خوبی برای کسب و کار شما ارائه کند،
نه فقط وقتی که به بن بست رسیده اید!
تمام افراد موفق ، مشاور یا مربی داشته اند. وقتی از تجربه و دانش افراد خبره استفاده می کنید،
در واقع مسیر موفقیت خود را کوتاه تر می کنید.
۱۶- از تکنیک های مختلف فروش و بازاریابی استفاده کنید.
یک تیم بازاریابی خوب و چند ایده خوب برای فروش داشته باشید.
سپس منابع مالی را تزریق کرده و به تبلیغ کسب و کار خود بپردازید.
۱۷- اطلاعات و آمار دقیق کسب و کار خود را داشته باشید و آنها را آنالیز کنید.
وقتی آمار دقیق کسب و کار خود را دارید، می توانید انحراف از اهداف کسب و کارتان و یا ضرر و زیان را در سریع تر زمان تشخصی دهید و به دنبال راه حل آنها باشید.
۱۸- با تکنولوژی های روز، کسب و کار خود را همه جا معرفی کنید.
۱۹- مشتریان شما، شریان اصلی کسب و کار شما محسوب می شوند.
به مشتریان تان توجه داشته باشید. مرتب با آنها در تماس باشید و خدمات بیشتر و مطلوبی به آنها ارائه دهید.
(اصل وفاداری به مشتری)
۲۰- در مورد برند و مزیت های محصولات یا خدمات تان تبلیغ کنید.
تبلیغات شما باید صادقانه، کوتاه و حاوی یک پیام مشخص باشد که بر برند و مزیت محصولات و خدمات شما استوارند.
۲۱- به کار ، منابع انسانی ، محصول یا خدمات و برند خود باور داشته باشید
و هر روز به فکر ایجاد خلاقیت در کسب و کار تان باشید.